Overslaan en naar de inhoud gaan

Veronica scoort beste maand ooit dankzij Champions League

Tottenham Hotspur-Ajax leverde een kijkcijferrecord op van 3,855 miljoen kijkers.
Ajax
Tottenham Hotspur-Ajax
© ANP
Ajax
Tottenham Hotspur-Ajax
© ANP

Veronica heeft de maand april afgesloten als de beste maand ooit in haar geschiedenis van de tv-zender met een marktaandeel van 13 procent in de doelgroep 20-54 jaar. De cijfers zijn te danken aan de prestaties van Ajax in de Champions League.

related partner content for mobile comes here

Kijkcijferrecord

De wedstrijd die gisteravond in Londen werd gespeeld tegen Tottenham Hotspur leverde de zender van Talpa Network een record op van ruim 3,855 miljoen kijkers met een marktaandeel van 63,5 procent (doelgroep 20-54 jaar, exclusief uitgesteld kijken). Hiermee was het de best bekeken Champions League wedstrijd sinds 4 mei 2005 toen PSV tegen AC Milan speelde. Daar keken toen 3,810 miljoen kijkers naar op NPO 3.

Juventus – Ajax was op 16 april goed voor ruim 3,721 miljoen kijkers (inclusief uitgesteld kijken). De nabeschouwing van die wedstrijd in de kwartfinale was met ruim 2,2 miljoen kijkers de best bekeken nabeschouwing sinds 2005 met het hoogste marktaandeel ooit voor een nabeschouwing: 70,4 procent (20-54 jaar exclusief uitgesteld kijken).

'Met de winst van Ajax in de Champions League heeft Veronica haar hoogste marktaandeel ooit behaald', zegt zendermanager Bastiaan van Dalen. 'De combinatie met Veronica Inside op maandag en vrijdag en de sterke voor- en nabeschouwingen hebben miljoenen kijkers opgeleverd.'

Van Dalen verwacht ook veel van de maand mei met de thuiswedstrijd van Ajax tegen de Spurs en de start van Meimaand Filmmaand.

Ziggo

Ziggo zond de wedstrijd Tottenham Hotspur-Ajax gisteren uit op het open net. Dat trok nog eens 278.000 kijkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in