‘Verjonging NPO-programma’s? Het kijkersprofiel verander je niet zomaar’
Rumoer in Hilversum. NPO wil jongere kijkers, programma's staan onder druk. Maar heeft het wel zin om te verjongen?
Rumoer in Hilversum. NPO1 wil een verjonging doorvoeren. De kijkers worden te oud, vindt netmanager Remko van Westerloo. Als het zo doorgaat, kijken er over tien jaar helemaal geen jongeren meer. Nu al bestaat het lineaire kijkpubliek van NPO1 voor 80 procent uit 50-plussers en hij vreest dat het alleen maar erger wordt. De NPO wil dat van alle programma’s voortaan minstens 16,5 procent van de kijkers onder de vijftig jaar oud is.
Succesvolle programma’s als Radar en Opsporing Verzocht staan onder druk, NPO2 programma Andere Tijden verdwijnt.
Is het een logische stap van de NPO om jongere kijkers te willen trekken in een tijd met meer (digitale) platformen naast lineaire tv? Moet de NPO wel ‘commercieel’ denken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid