Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Verjonging NPO-programma’s? Het kijkersprofiel verander je niet zomaar’

Rumoer in Hilversum. NPO wil jongere kijkers, programma's staan onder druk. Maar heeft het wel zin om te verjongen?
NPO programma's
© AvroTros/MAX/NTR
NPO programma's
© AvroTros/MAX/NTR

Rumoer in Hilversum. NPO1 wil een verjonging doorvoeren. De kijkers worden te oud, vindt netmanager Remko van Westerloo. Als het zo doorgaat, kijken er over tien jaar helemaal geen jongeren meer. Nu al bestaat het lineaire kijkpubliek van NPO1 voor 80 procent uit 50-plussers en hij vreest dat het alleen maar erger wordt. De NPO wil dat van alle programma’s voortaan minstens 16,5 procent van de kijkers onder de vijftig jaar oud is.

Succesvolle programma’s als Radar en Opsporing Verzocht staan onder druk, NPO2 programma Andere Tijden verdwijnt.

Is het een logische stap van de NPO om jongere kijkers te willen trekken in een tijd met meer (digitale) platformen naast lineaire tv? Moet de NPO wel ‘commercieel’ denken?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in