Unilever’s schoonmaakdienst

Terwijl Unilever met het schrappen van 1200 merken de zaak wat overzichtelijker wil maken, gaat het aan de andere kant de dienstverlening in. In Engeland is het in maart gestart met de schoonmaak- en wasservice Myhome.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na acquisitie van de Londense wasserette Palace Laundry en schoonmaakbedrijf Mrs McMopp, is Unilever in de Engelse hoofdstad een pilot begonnen met Myhome, een one-stop-shop voor mensen die al hun schoonmaakactiviteiten aan vakmensen willen uitbesteden. De bedoeling is uiteindelijk 20% van de Britse schoonmaakmarkt te veroveren. Wanneer de service succesvol blijkt volgt roll-out in de rest van Engeland en op het Europese continent.

Sommige financieel analisten vinden het een mysterieuze stap van Unilever, gezien de simplificeringsactiviteiten die het bedrijf juist aan het uitvoeren is. Unilever zou beter geld kunnen steken in zijn belangrijkste merken. Anderen zien de service juist in het licht van de trend van ‘oude economie’-bedrijven om zich op het terrein van ‘nieuwe economie’ te begeven. In plaats van meer geld te steken in kostbare productieprocessen willen zij juist ‘gewichtslozer’ worden en hun merknaam aan verschillenden diensten koppelen. Unilever heeft in Engeland ook al een aantal tea-shops (Brooke Bond Ch’a in Bristol en Brighton) met plannen voor nationale roll-out, en heeft een belang in Wowgo, een internet start-up die zich op tienermeisjes richt.
< SIZE=1>(bron: marketing week, 23-3-2000)<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie