Centraal in deze samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week. Deze rubriek bestaat uit redactionele content over het evenement en branded content gemaakt in samenwerking met Renault.
Renault, waar design- en easy life innovaties belangrijke merkwaarden zijn, is sponsor van Dutch Design Week en is daar prominent aanwezig met hun visie op de toekomst van mobiliteit met Renault SYMBIOZ (een autonoom rijdende conceptcar en een huis, als één ecosysteem met elkaar verbonden). Bovendien is Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate design ambassadeur van Dutch Design Week.
“Renault vroeg Sanoma in het kader van hun betrokkenheid bij DDW in branded content aandacht te besteden aan een aantal specifieke onderwerpen rond design en mobiliteit. Dit vonden wij te weinig recht doen aan omvang en belang van hun sponsorship”, aldus Roger Verdurmen, Performance & Branding Solutions bij Sanoma. “Door de unieke samenwerking met NU.nl kunnen wij Renault DDW echt laten omarmen”. Volgens Gert Jaap Hoekman (hoofdredacteur van NU.nl) past dit uitstekend binnen de strategie van NU.nl waarin voortdurend wordt gestreefd naar relevantie voor de gebruiker en verbreding van interessegebieden. Design is zo’n interessegebied waarvoor de belangstelling zichtbaar toeneemt.
“Wij zagen direct dat de samenwerking met NU.nl, toch het grootste nieuwsplatform, een kans is om onze fysieke aanwezigheid op Dutch Design Week ook online zichtbaar te maken voor een brede doelgroep”, aldus Jos van den Bergh, Manager Marketingcommunicatie bij Renault Nederland. “Door content over toekomstige mobiliteit én de Renault Design Rides met de 45 Renault ZOE modellen vanaf Dutch Design Week te delen maken we elektrisch rijden via NU.nl bij heel Nederland top of mind.”
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!