Twee van de elf Nederlandse genomineerde inzendingen zijn gisteravond in het Londense Round House beloond met een Sabre Award, de prestigieuze prijs voor de beste pr campagne. In de categorie Product Media Relations sleepte Coebergh PR net als vorig jaar een Sabre Award in de wacht. Fleishman-Hillard deed hetzelfde met haar campagne voor het Curaçao Tourist Board Europe. Daarnaast was er een prijs voor HavanaOrange, dat zich Benelux bureau van het Jaar mag noemen.
80 categorieën
2400 campagnes werden er dit jaar in totaal ingezonden, verdeeld over 80 categorieën. Initiator van de internationale pr-prijs Paul Holmes, sprak van een kwantitatieve en kwalitatieve groei van het pr-vak met name op het gebied van digital en geïntegreerde communicatie. Opvallend tijdens de avond - die als gewoonlijk werd gekenmerkt door de sneltreinvaart waarmee de prijzen werden uitgereikt – was het grote aantal internationale pr-bureaus als Weber Shandwick en Burson- Marsteller dat met er met prijzen vandoor ging en het forse aantal Britse bureaus. Opvallende buitenstaander was het relatief kleine Noorse Trigger dat in meerdere categorieën prijzen won en ook een platinum onderscheiding wist te winnen.