Dat Instagram zich steeds meer gaat richten op videocontent is geen verrassing meer. Om dit ook allemaal soepel te laten verlopen kondigde het platform recent weer een nieuwe update voor video’s aan. Wat heeft Instagram nu weer in petto?
Die vakantiestory die je nog steeds moet uploaden wordt vanaf nu niet meer opgedeeld in korte video’s van 15 seconden. Waar video’s op stories voorheen nog wel werden onderbroken, worden video’s onder de 60 seconden vanaf nu in zijn geheel geplaatst.
Door deze vernieuwing wordt de gebruikerservaring verbeterd, omdat het beeld aan één stuk doorloopt en je niet langer meer afgeleid wordt door onderbrekingen. Door de nieuwe update gaan de stories steeds meer lijken op de Reels, die de afgelopen tijd hun opmars maakten.
Een verandering heeft altijd twee kanten. Zo zijn er gebruikers die juist hielden van de eenvoud van korte hapklare stories. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: met de onafgebroken stories wordt juist ook een einde gemaakt aan het eindeloos getik door stories om eindelijk bij de volgende te komen. Je bent dus veel sneller bij de volgende story, mochten de eerste paar seconden je al niet bevallen. Het blijft daarom van belang om de aandacht van je publiek al in de eerste seconde te trekken.
De aanpassing is afgelopen jaar bij een aantal gebruikers getest, maar vanaf nu voor iedereen wereldwijd beschikbaar. De update bevestigt maar weer dat videocontent tot de prioriteiten behoort van Instagram en het platform steeds meer op TikTok gaat lijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!