TOP 5 Duurzame Kerstgedachten

Om maar in de tijdsgeest te blijven, bij deze de speciaal samengestelde TOP 5 van overpeinzingen met betrekking tot het belang van duurzaamheid zoals die menig marketeer deze dagen bezig zouden kunnen houden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1) Opt-in, opt-out?
Uit blijkt dat veel bedrijven positief ten opzicht van maatschappelijk verantwoord ondernemen staan. Echter, heel vaak blijft het daarbij en gebeurt er niets. Maar is maatschappelijke verantwoordelijkheid wel iets dat vrijblijvend kan zijn?

2) Yes but of why not?
Er zijn meer redenen om nu-even-niet duurzaam te worden dan dat wel te doen, denk aan de overpromise, het afbreukrisico, de complexiteit, de actiegroep op uw dak, het gedoe met HR, et cetera, et cetera. Maar waarom gaat u het dan toch doen?

3) Hoe kwalitatief is duurzaamheid?
Ongeacht welke autoriteit of adviseur je het vraagt, duurzaamheid leidt tot hechtere relaties met diverse stakeholders en daarmee tot waardevermeerdering. Maar het is geen garantie. Net als met de jacht op ISO-normeringen gebeurde, wil een duurzaam product niet zeggen dat het ook voldoet aan de behoefte van de klant. En hoe belangrijk is duurzaamheid als klanten weglopen?

4) We beslissen alleen op basis van cijfers!
Voor zover de toekomst zich laat voorspellen;
- 100 Jaar geleden waren er 1,5 miljard mensen
- 50 Jaar geleden waren er 3 miljard mensen
- Nu zijn er 6 miljard mensen en zien we o.a. tekorten aan grondstoffen, ruimte en water ontstaan
- Over 50 jaar zijn er meer dan 9 miljard mensen

5) Hoe?
Virgin gaat vliegen op biobrandstof, de verf van Akzo Nobel laat schepen zuiniger varen, DSM maakt rijstkorrels tegen blindheid, KPMG lost eenzaamheid op, ING brengt kinderen naar school en TNT geeft ze te eten.

Prettige feestdagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie