Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa en RTL raken goede mensen kwijt door dralende ACM, zegt Paul Römer

Traag onderzoek naar fusieplannen leidt volgens Talpa-baas tot onzekerheid, speculatie en druk op talent.
Paul Römer
Paul Römer
© ANP Kippa, Robin van Lonkhuijsen
Paul Römer
Paul Römer
© ANP Kippa, Robin van Lonkhuijsen

Mediaconcerns Talpa en RTL raken ‘goede mensen’ kwijt doordat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zo lang doet over het nemen van een besluit over de mogelijke fusie van de twee bedrijven. Dat stelde Talpa-baas Paul Römer donderdag in het radioprogramma Mediaforum.

related partner content for mobile comes here

De waakhond onderzoekt de gevolgen van de fusieplannen van RTL Nederland en Talpa Network voor adverteerders en producenten van televisieprogramma’s. Uit een eerste studie bleek volgens de toezichthouder dat de samensmelting van de twee grote mediaorganisaties negatieve gevolgen kan hebben voor de concurrentie in het Nederlands medialandschap.

ACM meldde eind september dat er ‘binnen enkele weken’ een besluit zou volgen. Maar dit besluit is drie maanden later nog steeds niet genomen.

Baantje buiten

‘Medewerkers die niet alles weten, omdat wij niet alles kunnen vertellen dat er speelt, gaan speculeren en worden onzeker’, aldus Römer. ‘Er is een druk op talent. Als sommige mensen niet weten wat hun toekomst is in dit bedrijf, en zij vinden een baantje daarbuiten, dan raak je goeie mensen kwijt.’

Ook is het veel moeilijker om goede mensen aan de twee bedrijven te binden. ‘Wie kan je aannemen als je als werkgever moet zeggen: ik weet niet hoe het er over een maand, twee maanden of een half jaar uitziet? Hoe eerder de conclusie komt, hoe liever het mij is, dan kunnen we in elk geval door.’ (ANP)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in