Overslaan en naar de inhoud gaan

Talentenprogramma voor jonge reclamecreatieven van start

Tijdens een speciaal traject ontwikkelen creatieven zich bij vier bureaus in één jaar
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Initiatief

Creative director Stephan Gonnissen is de initiator van het programma. ‘Al jaren ben ik bezig met talentontwikkeling, als bestuurslid van de ADCN, als gastdocent op academies, als leider van workshops’, vertelt hij. ‘Ik zie hoe moeilijk het is voor jonge creatieven om een plek te veroveren in de reclamewereld. De zes grote talenten vinden hun weg wel, maar een grote groep getalenteerde creatieven wordt van het kastje naar de muur gestuurd en haakt, vaak onterecht, af. Inderdaad, een aantal moet nog een stap maken, maar heeft absoluut potentie om een baan te krijgen.’

Praktijkervaring en workshops

Met Switch Talent Program krijgen deze creatieven de kans om ervaring op te doen bij reclamebureaus. Ze draaien als creatief team mee bij bureaus en krijgen daarnaast elke maand begeleiding. De organisatie van Switch zorgt voor workshops, opdrachten, begeleiding en een eindbeoordeling.

Na een jaar hebben ze dus 12 opdrachten voor hun portfolio en ervaring opgedaan op vier verschillende plekken. Per maand krijgen de studenten een vergoeding van 700 euro. Op dit moment doen FHV BBDO, Leo Burnett, Being There en Chunk mee.

Positieve reacties

Volgens Gonnissen reageren veel bureaus positief en werken academies graag mee. ‘Meerdere bureaus hebben toegezegd in de nabije toekomst in te zullen stappen. En dat kan elke drie maanden: dan is er een instap- en  wisselmoment voor zowel bureaus als creatieven. We mikken op een combinatie van traditionele en digitale bureaus. Als de jonge teams bewegen tussen al deze disciplines, geeft dat een mooie energie voor zowel de creatieven als de bureaus.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in