Overslaan en naar de inhoud gaan

Help om kinderen van kanker te genezen en strijd mee!

Radio 538 zet zich met Missie 538 in voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie
Partner
Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA., VakantieVeilingen en ActievandeDag), vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Missie 538
Missie 538

Ook dit jaar komt Radio 538 in de week voor Kerst weer met de grootschalige actie Missie 538 en staat de programmering volledig in het teken van het inzamelen van zoveel mogelijk geld voor het Prinses Máxima Centrum.

Het geld dat wordt opgehaald, wordt gebruikt voor de komst van een speciale clean room waarin afweercellen van kinderen worden geprogrammeerd om kanker aan te vallen. Daarmee wordt de overlevingskans van kinderen vergroot, met minder schade op de lange termijn.


Coco Hermans, Radio Director 538: “Toen we vorig jaar streden voor onder meer een 3D echoapparaat voor het Prinses Máxima Centrum, hebben we ervaren wat dit losmaakte en haalden we met elkaar in nog geen twaalf uur tijd het dubbele streefbedrag op! De hoeveelheid verhalen van onze luisteraars die geraakt werden, de uiteindelijke opbrengst en hartverwarmende reacties van betrokken ouders hebben ons doen besluiten ‘Missie 538’ dit jaar volledig in te zetten voor het Prinses Máxima Centrum. Het centrum heeft als missie om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven. Daar dragen wij met onze eigen missie graag een steentje aan bij.”

Rob Pieters, kinderoncoloog en medisch directeur van het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie: “We vinden het heel bijzonder dat Missie 538 helemaal in het teken staat van het Prinses Máxima Centrum en Radio 538 zo bijdraagt aan het bereiken van onze belangrijke missie. Het is van groot belang en noodzaak om de behandeling en kwaliteit van leven van kinderen met kanker in Nederland nóg verder te kunnen verbeteren. Want jaarlijks krijgen ongeveer 600 kinderen in Nederland de diagnose kanker en overlijdt nog steeds één op de vier kinderen met kanker.”

Bekijk hieronder de video waarin Rob Pieters uitlegt waar alle opgehaalde donaties naartoe gaan en waarom dat zo belangrijk is dat we zoveel mogelijk geld ophalen:

Bied mee!

VakantieVeilingen, onderdeel van Talpa eCommerce, verzorgt dit jaar alle veilingen voor Missie 538. Op de Missie 538 veilingpagina staan nu al ruim 40 unieke veilingen live en tijdens de missie zullen hier nog meer veilingen aan worden toegevoegd. De populairste veiling tot nu toe is het Formule F1 Dutch GP pakket inclusief meet & greet met Robert Doornbos. Maar ook op een kijkje achter de schermen bij VI en een gesigneerd Feijenoord- of Ajaxshirt wordt flink geboden. Alle opbrengsten van deze veilingen gaan naar het Prinses Maxima Centrum.

Ga naar https://www.vakantieveilingen.nl/veilingen/missie-538 om de veilingen te bekijken en mee te bieden voor het goede doel.

Doneren

Ook jij kunt je steentje bijdragen! Speciaal voor bedrijven hebben we 3 donatiepakketten gemaakt: Donatie pakketten
Daarnaast kun je ook een eigen actie starten of doneren: Start een actie/ Doneer nu

Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 december staat Radio 538 volledig in het teken van Missie 538 en wordt de programmering aangepast. Luisteraars bepalen in ruil voor een donatie welke muziek de zender draait en ook dit jaar krijgt het live op de radio veilen een prominente rol. Onder andere bekende vrienden van het station en toonaangevende bedrijven bieden unieke ervaringen en producten aan waar luisteraars ‘live’ op kunnen bieden. Ook kunnen luisteraars, bedrijven en andere organisaties hun eigen actie starten en de opbrengst daarvan doneren, een actie van een ander steunen of een losse donatie doen. De dj’s zetten zich samen met luisteraars dag en nacht in om zoveel mogelijk geld op te halen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Talpa Network

Wij zijn Talpa Network: een open medianetwerk actief op het gebied van video, audio, digital, print en e-commerce. Ons motto is ‘samen bereik je meer’. Dat slaat op hoe we werken én hoe wij impact maken. In een steeds internationaler wordend medialandschap zorgt ons media-netwerk ervoor dat content van Nederlands makers en merken blijft aankomen bij ons geliefde lokale publiek. Met onze hoofdmerken (SBS6, NET5, Veronica, Radio 538, Radio 10, Sky Radio, LINDA., VakantieVeilingen en ActievandeDag), vertrouwde formats én slimme partnerships bereiken we wekelijks meer dan 90% van Nederland.

Lees meer

We zijn continu op zoek naar manieren om nog meer mensen nog beter te bereiken met onze content: dat doen we met onze mensen, makers, merken én ons saleshuis Talpa Media.  

Talpa Network is in 2017 opgericht door viervoudig Emmy Award-winnaar John de Mol. 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in