RTL Group gaat zijn ad-tech activiteiten herzien. Het mediabedrijf gaat met onmiddellijke ingang de ad-techbedrijven in alle Europese markten (behalve het Verenigds Koninkrijk) bundelen onder de merknaam Smartclip. De UK blijft de hub die de activiteiten voor SpotX Global in Europa centraliseert.
Het betekent dat RTL hier met Smartclip gaat samenwerken. Wat dat betekent voor de Nederlandse SpotX-organisatie, is (nog) niet bekend.
Smartclip moet een open ad-tech platform worden voor Europese broadcasters en streaming services (ook buiten RTL). RTL gaat via zijn Duitse tak verder investeren in de ontwikkeling en groei van het Smartclip-platform.
SpotX en smartclip gingen in 2018 wereldwijd samen met hun videoadvertentieplatforms. RTL werd in 2017 volledig eigenaar van SpotX.
Halfjaarcijfers
RTL Group maakte vanochtend de halfjaarcijfers bekend. De omzet voor RTL Nederland daalde met 5 miljoen naar 236 miljoen euro, onder meer door dalende reclame-inkomsten. De EBIT-winst voor rente en belastingen daalde met 38,7 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!