Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic hijgt Radio 538 steeds meer in de nek

De grote groei van Radio 10 lijkt tot stilstand gekomen.
Qmusic
Qmusic

Weinig grote veranderingen in de nieuwe luistercijfers over de maanden juni en juli 2019. Op 10+ blijft NPO Radio 2 marktleider, voor de tweede meting op rij groeit Radio 10 niet meer, NPO Radio 1 stijgt (Radio Tour de France effect?), Veronica en 3FM blijven grote zorgenkindjes.

Op doelgroepniveau zijn er wel interessante ontwikkelingen te zien. In de volgende tabel de zenderaandelen van de top 4 van één jaar geleden, de vorige meting (mei/jun) en de meest recente meting.

Luistercijfers

Overall conclusies:

  • Radio 538 levert duidelijk in bij 20-34 en 35-49 jaar (ca. 2 procent), bij mannen 20-49 jaar is het verlies zelfs 3 procent.
  • De groei van Radio 10 is tot stilstand gekomen. Nog wel duidelijke groei ten opzichte van jaar geleden, maar ten opzichte van vorige meting rode cijfers.
  • Q Music is de grote winnaar, stijgingen ten opzichte van jaar geleden en vorige meting.

Bij de doelgroepen 20-34 jaar en 35-49 jaar is Qmusic duidelijk Radio 538 in de nek aan het hijgen, met een verschil van nog geen 1,5 procent. Het zou ons niets verbazen dat in de loop van dit jaar Qmusic in één van deze leeftijdsgroepen Radio 538 voorbij gaat.


Evert Bronkhorst is strategy director Vizeum

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in