ShowHeroes biedt per vandaag Attention Metrics voor Connected TV (CTV), een tool voor het meten van aandacht van CTV. Adverteerders krijgen direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie, advertentiepositie en meer.
Voor het meten en inzichtelijk maken van het kijkgedrag van CTV-campagnes is ShowHeroes een samenwerking met Adelaide aangegaan. In de techniek wordt onder andere gebruikgemaakt van panelgebaseerde eyetrackingdata. Adverteerders kunnen deze vervolgens programmatisch gebruiken om nieuwe campagnes te targeten op basis van aandacht en de impact van eerdere campagnes. Verder kunnen ze de attention ratings van CTV-campagnes direct vergelijken met die van andere advertentieformaten en -kanalen.
Volgens Tim Samsom, countrymanager ShowHeroes Group Nederland beschikken adverteerders met Attention Metrics over een 'volledig geïntegreerde aanpak om campagnes strategisch te plannen, activeren en optimaliseren over verschillende apparaten'.
Aanleiding voor de productontwikkeling is volgens ShowHeroes de enorme toename van het gebruik van CTV, het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv. Na jarenlang uitsluitend als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologie ervoor gezorgd dat in de vijf grootste Europese landen 80 procent van alle huishoudens een tv in huis heeft waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 116,5 miljoen huishoudens.
'Van deze groep (vaak jongere) CTV-kijkers ziet 90 procent de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!