Overslaan en naar de inhoud gaan

ShowHeroes biedt tool voor het meten van aandacht van CTV

Attention Metrics voor Connected TV.
Tim Samsom
Tim Samsom
Tim Samsom
Tim Samsom

ShowHeroes biedt per vandaag Attention Metrics voor Connected TV (CTV), een tool voor het meten van aandacht van CTV. Adverteerders krijgen direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie, advertentiepositie en meer.

Voor het meten en inzichtelijk maken van het kijkgedrag van CTV-campagnes is ShowHeroes een samenwerking met Adelaide aangegaan. In de techniek wordt onder andere gebruikgemaakt van panelgebaseerde eyetrackingdata. Adverteerders kunnen deze vervolgens programmatisch gebruiken om nieuwe campagnes te targeten op basis van aandacht en de impact van eerdere campagnes. Verder kunnen ze de attention ratings van CTV-campagnes direct vergelijken met die van andere advertentieformaten en -kanalen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Tim Samsom, countrymanager ShowHeroes Group Nederland beschikken adverteerders met Attention Metrics over een 'volledig geïntegreerde aanpak om campagnes strategisch te plannen, activeren en optimaliseren over verschillende apparaten'.

Aanleiding voor de productontwikkeling is volgens ShowHeroes de enorme toename van het gebruik van CTV, het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv. Na jarenlang uitsluitend als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologie ervoor gezorgd dat in de vijf grootste Europese landen 80 procent van alle huishoudens een tv in huis heeft waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 116,5 miljoen huishoudens.

'Van deze groep (vaak jongere) CTV-kijkers ziet 90 procent de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in