ESPN is tevreden over het socialemedia-experiment rond de strijd om de Johan Cruyff Schaal tussen Ajax en PSV. De wedstrijd was voor het eerst ook via TikTok te zien. De uitzending daar trok ruim 270 duizend kijkers die in totaal 760 duizend likes uitdeelden.
Ook leverde de uitzending het ESPN-account op TikTok 30 duizend nieuwe volgers op, waarmee het totaal aantal volgers van @espnnl op 631 duizend staat. Daarmee is TikTok in een klap Instagram (630k) gepasseerd als grootste socialemediakanaal van de sportzender.
De door PSV gewonnen wedstrijd was bovendien op YouTube te zien. Dit heeft tot op heden 135.000 views opgeleverd. Naar de uitzendingen op tv (ESPN en FOX) keken 1.369.000 mensen.
ESPN noemt de test geslaagd, maar kan nog niet zeggen of, hoe en wanneer dit een vervolg krijgt. ‘We richten ons nu op AS Monaco – PSV in de Champions League-kwalificatie morgen en de start van de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie vrijdag’, zegt een woordvoerder.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!