RTL voegt advertentietakken samen en verandert management

De nieuwe strategie moet RTL Group het enige Europese verkoophuis maken dat zelf internationale crossmediale campagnes kan aanbieden.

RTL Group bundelt zijn advertentietakken RTL AdConnect, G+J iMS en de media-afdeling van Smartclip tot één nieuwe reclame-eenheid. De bedrijfswijzigingen leiden ook tot een stoelendans van het management. RTL claimt door zijn vernieuwde merkstrategie de enige Europese partij te worden die internationale, crossmediale campagnes kan verkopen aan adverteerders. 

Van DPG tot tv en online

De nieuwe reclame-eenheid omvat mediamerken actief op tv, radio, print, mobile en digitale video. RTL Group werkt ook samen met partners uit verschillende landen, waaronder DPG Media (België), NBC Universal (Verenigde Staten) en ITV (Verenigd Koninkrijk). In totaal heeft RTL Group de beschikking over de advertentie-inventaris van achthonderd digitale uitgevers, 47 radiozenders en meer dan 150 tv-zenders. RTL's AdConnect werkt bijvoorbeeld samen met Twitter rondom campagnes op het sociale medium.

Nieuw management

Het management van RTL's advertentietakken gaat met de bedrijfsverandering ook op de schop. Zo gaat André Freiheit, nu uitvoerend directeur van G+J iMS, het bedrijf verlaten. RTL AdConnect-CMO Daniel Bischoff gaat de bedrijfstransformatie leiden. Ceo van RTL AdConnect Stéphane Coruble wordt de ceo van RTL's nieuwe advertentie-eenheid. Ook Oliver Vesper en Matthias Dang krijgen nieuwe bestuursfuncties.

De nieuwe advertentie-eenheid van RTL telt 250 medewerkers, is actief in dertien landen en heeft achttien kantoren - waaronder een in Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie