Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL reorganiseert en schrapt 85 arbeidsplaatsen

Het schrappen van banen is een gevolg van de nieuwe strategie die in het voorjaar werd gepresenteerd.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

RTL komt met een nieuwe organisatiestructuur die 85 arbeidsplaatsen (inclusief vacatures) kost. Het is een gevolg van de in april gepresenteerde nieuwe Fan Centric groeistrategie.

related partner content for mobile comes here

Het aantal managementlagen is teruggebracht, afdelingen gecentraliseerd en nieuwe afdelingen geformeerd, met name op het gebied van data, marketing en technologie. Naast deze herstructurering voorziet het bedrijf verdere personele besparingen in de eerste helft van 2019.

De ontslagen vallen door het hele bedrijf.

Vijf onderdelen

De nieuwe structuur bestaat uit vijf onderdelen:

  • Business to consumer, waarbij de focus ligt op de groei van de gecentraliseerde video on demand activiteiten (Videoland en RTL XL)
  • Programmering & Marketing, waarbij de focus ligt op het effectief programmeren van content over alle platforms, zenders en kanalen en de marketing daarvan
  • Content & Productie, waarbij de focus ligt op de ontwikkeling, inkoop en realisatie van de beste content voor de Nederlandse kijkers en volgers
  • Technologie, waar de verantwoordelijkheid ligt voor alle technologische platformen en diensten
  • Business to business, waarbij de focus ligt op het afstemmen van de vraag van de adverteerder op de consumentenbehoeften Matthias Scholten, nu Chief Content Officer, treedt terug uit de directie en gaat leiding geven aan de creative unit. Hij wil 'minder besturen en meer creëren'. Chief Consumer Officer Lucien Brouwer neemt de rol van Scholten tot het einde van het jaar waar.

Wendbaarder

CEO RTL Nederland Sven Sauvé: 'De nieuwe organisatiestructuur is nodig om onze Fan Centric groeistrategie snel uit te kunnen voeren. Hij is erop gericht om samenwerking verder te stimuleren, nieuwe kennis en kunde de ruimte te geven en om merken te bouwen die inspelen op echte behoeftes van onze kijkers, volgers en bezoekers. De herstructurering is nodig om ons nog wendbaarder te maken en meer focus aan te brengen in het hele bedrijf. Tegelijkertijd gaan we nog meer investeren in content, creativiteit, data en technologie.'

De afgelopen dagen is iedereen binnen RTL geïnformeerd, zegt Sauvé. 

De ondernemingsraad heeft ingestemd met de plannen en er is met de vakbonden een sociaal plan overeengekomen. De nieuwe organisatiestructuur gaat in per 1 augustus dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in