Roddenhof krijgt de leiding over DPG Media, Van Thillo executive chairman

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media en krijgt verantwoordelijkheid over het dagelijks beleid en digitatale transformatie.

Executive chairman Christian van Thillo en ceo Erik Roddenhof

Erik Roddenhof krijgt als CEO van DPG Media per 1 maart de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. Christian Van Thillo, die de groep gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter (executive chairman) van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquistiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep.

Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Roddenhof blijft verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak.

De reden voor deze nieuwe topstructuur is de groei van DPG Media. Het bedrijf deed de afgelopen jaren een serie overnames, waaronder de nieuwsmerken van Mecom en de online activiteiten van Independer, en in België de entertainmentmerken van Medialaan. Recent kondigde de groep ook het voornemen aan om Sanoma Nederland over te nemen, uitgever van onder meer Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck. De transactie is ter goedkeuring voorgelegd aan de ACM, de Nederlandse Mededingingsautoriteit. 

Volgens DPG Media vragen de omvang en de digitale transformatie die gaande is voor een aanpassing van de structuur. Tijdens de Advertiser Summit in september in Cambridge zinspeelde Van Thillo al op het feit dat hij een stap opzij ging maken door een uitgebreide terugblik te doen op de opbouw van zijn bedrijf. Dat was ook het moment dat het bedrijf de naam de Persgroep veranderde in DPG Media. 

Christian Van Thillo in een toelichting: 'Voor mij draait alles rond het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en de zakelijke kant van onze groep, waarbij het creatieve niets anders is dan het vak om succesvolle media te maken. De zakelijke kant gaat over de kunst en de discipline van goed bedrijfsbeleid. Beide optimaal combineren is een uitermate boeiend, maar intensief proces. Sinds kort is de complexiteit nog verder toegenomen door de verschillende overnames en de digitale transformatie van de groep. Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven en ik ben ontzettend blij dat Erik de rol van CEO op zich neemt. Hij is de juiste man op de juiste plaats. Samen met de groepsdirectie en onze CEO’s zal ik me voortaan meer toeleggen op onze strategische ontwikkeling.  Ik zal ook terug meer tijd vrijmaken voor de mensen die onze media maken. Ik kijk er enorm naar uit en geloof dat we hiermee een belangrijke stap hebben gezet op weg naar de toekomst.'

Erik Roddenhof: 'Ik ben bijzonder vereerd dat Christian en de Board me gevraagd hebben om CEO te worden van deze prachtige groep.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie