door Wybe Sallows
Vandaag leidde Wesley ter Haar, vorig jaar jurylid Cannes Lions 2014, de 'RAW-advertising groep' rond in Palais om door het ingezonden werk te lopen. Door zijn ervaring als jurylid, weet hij precies aan te duiden wat belangrijk is in een casevideo en wat een case interessant maakt voor de jury. Met name in de categorie 'Cyber' besprak hij - de volgens hem - vier belangrijkste onderdelen. Het meest veelbelovende werk in de door hem besproken categorieën wordt hieronder uitgelicht:
Integrated
#MontyThePenguin
Bureau: Adam&EveDDB
Social
#likeagirl
Bureau: Leo Burnett Toronto
Branded Tech
#NIKE RISE
Bureau: AKQA
Introducing the Nike RISE 'House of Mamba' LED court
Interactief
Honda Civic type R
Bureau: Wieden + Kennedy
Afsluitend gaf Wesley nog enkele casetips mee:
- Werk niet met cijfers, want in vergelijking met andere landen kunnen cijfers extreem laag lijken. Indien relevant en noodzakelijk, werk met percentages om je resultaten uit te lichten.
- Brainstorm over je casevideo, voordat je met de campagne start, maar werk het niet volledig uit zodat het authentiek en spontaan blijft.
- Wees ook creatief met het inzenden van je werk in verschillende categorieën. Er is meer mogelijk dan je denkt.
Wybe Sallows is strategy planner bij DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam en bestuurslid RA*W.
Foto: Twitter
'Honda 'Type R' is going to win big in Cyber.' Wesley Ter Haar taking us through the work at #CannesLions #RAWxCANNES pic.twitter.com/ZburstrKJF
— RA*W (@rawadvertisers) 22 juni 2015
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!