Radio 538 kruipt dichterbij Qmusic in september en is marktleider in de ochtend

Joe procentueel de grootste stijger in de top-10.

Radio 538 kruipt steeds dichterbij Qmusic. In de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar blijft Qmusic marktleider met 19,3 procent, maar levert fors in ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (index 73). Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het NMO Luisteronderzoek van september 2024.

Radio 538 is dit jaar bezig aan een opmars en staat stevig op de tweede plaats met 16,7 procent (index 139). De Talpa Network-zender heeft inmiddels het marktleiderschap in de ochtend te pakken. De 538 Ochtendshow met Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en Florentien van der Meulen is de volledige maand september marktleider met een record marktaandeel van 21,0 procent.

Zusterzender van Qmusic Joe heeft procentueel de grootste groei doorgemaakt van de top-10 zenders. Voor het eerst kunnen de cijfers van de DPG Media-zender vergeleken worden. Joe komt uit op een marktaandeel van 6,1 procent (index 226). Ook NPO 3FM en Radio Veronica zitten in de lift.

Lusitercijfers september 24

NPO Radio 2

In 13+ is NPO Radio 2 marktleider, Qmusic tweede en Radio 538 staat hier op een derde plaats. Joe is ook in deze doelgroep procentueel de grootste stijger.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie