Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic loopt verder uit in commerciële doelgroep

Enige stijger bij de grotere zenders bij luistercijfers april-mei 2021.
radio studio
© 123RF
radio studio
© 123RF

Qmusic zet de groei in marktaandeel in zowel de commerciële doelgroep 20-49 als 10+ voort. In 20-49 is de zender zelfs de enige van de top-5 die weet te stijgen, zo blijkt uit de nieuwe luistercijfers van NLO-GfK over de periode april-mei 2021.  

Qmusic heeft een marktaandeel van 19,1 (was 16,4, index 116). Daarna volgen op afstand Radio 538, NPO Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.

Voor Radio Veronica - dat gisteren de nieuwe programmering aankondigde, een interview daarover op Adformatie.nl volgt komende week - was er lichte winst.

Verder valt op dat onderin Kink opnieuw aandeel weet te pakken: van 1,1 naar 1,5 (index 136). Ook NPO Radio 5 is bij de stijgers.

related partner content for mobile comes here

10+

In 10+ zijn Qmusic, NPO Radio 1 en Sky Radio bij de grotere stijgers. Marktleider NPO Radio 2 verliest marktaandeel (van 13,0 naar 12,4 procent) en staat nog wel ruim voor Qmusic, dat wel steeds dichterbij komt en van 9,7 naar 11,1 procent gaat. 

In de top-5 stijgt Sky Radio naar 8 procent, terwijl daaronder NPO Radio 5 blijft doorgroeien en nu op 5,8 procent staat.

aprilmei21
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in