Qmusic loopt verder uit in commerciële doelgroep


Qmusic zet de groei in marktaandeel in zowel de commerciële doelgroep 20-49 als 10+ voort. In 20-49 is de zender zelfs de enige van de top-5 die weet te stijgen, zo blijkt uit de nieuwe luistercijfers van NLO-GfK over de periode april-mei 2021.
Qmusic heeft een marktaandeel van 19,1 (was 16,4, index 116). Daarna volgen op afstand Radio 538, NPO Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.
Voor Radio Veronica - dat gisteren de nieuwe programmering aankondigde, een interview daarover op Adformatie.nl volgt komende week - was er lichte winst.
Verder valt op dat onderin Kink opnieuw aandeel weet te pakken: van 1,1 naar 1,5 (index 136). Ook NPO Radio 5 is bij de stijgers.
10+
In 10+ zijn Qmusic, NPO Radio 1 en Sky Radio bij de grotere stijgers. Marktleider NPO Radio 2 verliest marktaandeel (van 13,0 naar 12,4 procent) en staat nog wel ruim voor Qmusic, dat wel steeds dichterbij komt en van 9,7 naar 11,1 procent gaat.
In de top-5 stijgt Sky Radio naar 8 procent, terwijl daaronder NPO Radio 5 blijft doorgroeien en nu op 5,8 procent staat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid