Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwangere vrouw geen goede reclame

Onder druk van de Nederlandse Stichting voor volksgezondheid en roken Defacto, heeft sigarettenfabrikant Philip Morris zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het reclamebord staan een man en een vrouw. Volgens Prins wordt 'zonder enige twijfel' de suggestie gewekt dat de vrouw zwanger is. Na de kritiek heeft het hoofdkantoor van Philip Morris het billboard laten verwijderen.

related partner content for mobile comes here

‘Ons standpunt is en blijft dat roken en zwangerschap niet samengaan’, zegt woordvoerder R. Koreneef van Philip Morris Holland. ‘We hebben na de klacht de campagne nog eens goed bekeken en inderdaad lijkt het alsof de dame in deze advertentie zwanger is. Dat is niet slim geweest.’ De sigarettenfabrikant heeft nog twee andere reclames verwijderd die mogelijk verkeerd konden vallen. Koreneef zegt dat het absoluut niet de bedoeling was van het bedrijf om deze boodschap over te brengen. Prins gelooft daar echter niets van. ‘Een internationaal opererend bedrijf met zo

veel marketingspecialisten, maakt zo'n fout niet. Dit is opzettelijk gedaan. Philip Morris kan zich deze vorm van marketing kennelijk veroorloven in een land waar nog niet zo veel kennis is over de schadelijkheid van roken. Het is duidelijk dat het maatschappelijk ondernemen van deze firma ophoudt bij de grens van de Europese Unie.’

(Bron: Trouw)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in