Zwangere vrouw geen goede reclame
Op het reclamebord staan een man en een vrouw. Volgens Prins wordt 'zonder enige twijfel' de suggestie gewekt dat de vrouw zwanger is. Na de kritiek heeft het hoofdkantoor van Philip Morris het billboard laten verwijderen.
‘Ons standpunt is en blijft dat roken en zwangerschap niet samengaan’, zegt woordvoerder R. Koreneef van Philip Morris Holland. ‘We hebben na de klacht de campagne nog eens goed bekeken en inderdaad lijkt het alsof de dame in deze advertentie zwanger is. Dat is niet slim geweest.’ De sigarettenfabrikant heeft nog twee andere reclames verwijderd die mogelijk verkeerd konden vallen. Koreneef zegt dat het absoluut niet de bedoeling was van het bedrijf om deze boodschap over te brengen. Prins gelooft daar echter niets van. ‘Een internationaal opererend bedrijf met zo
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spottaveel marketingspecialisten, maakt zo'n fout niet. Dit is opzettelijk gedaan. Philip Morris kan zich deze vorm van marketing kennelijk veroorloven in een land waar nog niet zo veel kennis is over de schadelijkheid van roken. Het is duidelijk dat het maatschappelijk ondernemen van deze firma ophoudt bij de grens van de Europese Unie.’
(Bron: Trouw)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid