Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse mobiele telefoniemarkt bijna verzadigd

In 2001 nam het aantal GSM-gebruikers nog met bijna 20 procent toe. In de komende drie jaar zal die stijging stekr afnemen, verwacht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2001 steeg het GSM-gebruik tot ruim 12 miljoen. IDC verwacht dat dit aantal in 2005 zal zijn toegenomen tot 13,7 miljoen. De opbrengsten zullen daardoor stijgen van 3,4 miljard euro in 2000 naar 5,6 miljard euro in 2005. Volgens telecom analist Lyone Peperkamp van IDC is de stijging van de opbrengsten vooral te danken aan additionele services zoals SMS.

related partner content for mobile comes here

De sterke groei voor mobiele operators was in de afgelopen jaren vooral te danken aan het enorm toenemend gebruik van GSM. Daar is de groei uit: die neemt met 3 procent per jaar af. Willen ze hun groei behouden, dan zullen ze meer additionele diensten moeten aanbieden en samenwerking zoeken met contentleveranciers. IDC verwacht een groei in het aantal mobiele datagebruikers van 691.000 in 2001 naar 8 miljoen in 2005.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in