Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkels niet ingesteld op surfgedrag vrouwen

Veel webwinkels missen de boot, omdat ze onvoldoende rekening houden met het feit dat vrouwen het internet anders gebruiken dan mannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen willen gericht kijken, kiezen en kopen, mannen vinden het prettig om te surfen. VODW Marketing denkt dat webwinkels meer rendement kunnen halen door de internetklant 'ouderwets' te volgen. Opvallend is het grote aantal ontevreden bezoekers van webwinkels, stelt het adviesbureau. Voor ruim de helft van de afhakers geldt dat lastige navigatie een reden is om geen aankoop te doen. Adviseur Beate Crombags zegt dat áls er al wat wordt verkocht, het moeilijk is rendement op die verkoop te genereren. “Een nieuwe klant brengt in het eerste kwartaal zo'n vijftig gulden op, in ieder volgend kwartaal het dubbele. Dat lijken goede cijfers, maar de ervaring leert dat twee derde na een eerste bezoek of aankoop niet meer terugkomt."

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in