Overslaan en naar de inhoud gaan

ISL zoekt partner na faillisementsprocedure

Het in problemen geraakte ISL meldt dat het op zoek is naar een partner.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Zwitserse marketingbureau dat betrokken was bij de organisatie van Euro 2000 en onder een groot gedeelte van de uitzendrechten bezit van de komende twee WK's, probeert zo een formele faillisementsprocedure bij een Zwitserse rechtbank te kunenn uitstellen. Mediaconcern Vivendi - eigenaar van onder meer Euro RSCG - is volgens de website van Advertising Age de belangrijkste gegadigde voor het partnership. Eerder drukte de Interpublic Group of companies (onder andere JWT en O&M) al geruchten over een deelname resoluut de kop in. Mediagigant Kirch Group dat onder meer betrokken is bij de Formule-1 [zie elders op deze pagina] liet ook al weten niet geïnteresseerd te zijn. ISL heeft toegegeven slachtoffer te zijn geworden van haar eigen overagressieve expansiebeleid en wil zich nu gaan toeleggen op voetbal en atletiek. Daartoe zetten de Zwitsers marketingovereenkomsten met de Amerikaanse CART (Championship Auto Racing) en de ATP Masters Series (tennis) op de helling. Vergelijkbare overeenkomsten met de Brazliaanse voetbalclubs Flamengo en Gremio staan ter discussie. ISL werd eind jaren tachtig opgericht door Horst Dassler, de voormalige eigenaar van adidas in een joint-venture met Dentsu (nu Bcom3). Het Japanse bureau verkocht later haar belang aan de erfgenamen van Dassler, die ISL vervolgens in zijn geheel overdeden aan de ISMM Group dat verder eigenaar is van merchandisingbureau CPG Copyright Promotion, sponsoronderzoeksbureau Sri Sponsorship International en ISMM Interactive, Zug.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in