ISL zoekt partner na faillisementsprocedure
Het Zwitserse marketingbureau dat betrokken was bij de organisatie van Euro 2000 en onder een groot gedeelte van de uitzendrechten bezit van de komende twee WK's, probeert zo een formele faillisementsprocedure bij een Zwitserse rechtbank te kunenn uitstellen. Mediaconcern Vivendi - eigenaar van onder meer Euro RSCG - is volgens de website van Advertising Age de belangrijkste gegadigde voor het partnership. Eerder drukte de Interpublic Group of companies (onder andere JWT en O&M) al geruchten over een deelname resoluut de kop in. Mediagigant Kirch Group dat onder meer betrokken is bij de Formule-1 [zie elders op deze pagina] liet ook al weten niet geïnteresseerd te zijn. ISL heeft toegegeven slachtoffer te zijn geworden van haar eigen overagressieve expansiebeleid en wil zich nu gaan toeleggen op voetbal en atletiek. Daartoe zetten de Zwitsers marketingovereenkomsten met de Amerikaanse CART (Championship Auto Racing) en de ATP Masters Series (tennis) op de helling. Vergelijkbare overeenkomsten met de Brazliaanse voetbalclubs Flamengo en Gremio staan ter discussie. ISL werd eind jaren tachtig opgericht door Horst Dassler, de voormalige eigenaar van adidas in een joint-venture met Dentsu (nu Bcom3). Het Japanse bureau verkocht later haar belang aan de erfgenamen van Dassler, die ISL vervolgens in zijn geheel overdeden aan de ISMM Group dat verder eigenaar is van merchandisingbureau CPG Copyright Promotion, sponsoronderzoeksbureau Sri Sponsorship International en ISMM Interactive, Zug.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid