Veel nieuwe producten onopgemerkt
Terwijl nieuwe innovaties over het hoofd worden gezien ziet de consument jarenoude productinnovaties als de Senseopads of Breezer juist als ’nieuw’. Dit blijkt uit onderzoek van Beagle Creative Marketing Agency in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen onder 800 consumenten.
Beagle vroeg de consumenten recent geïntroduceerde vernieuwende producten op te noemen waar zij enthousiast over zijn. De meest genoemde producten waren Pringles, Senseopads en de Breezer. Een opvallend resultaat gezien het feit dat deze producten al jaren op de markt zijn, aldus De Telegraaf.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet enige recente nieuwe product dat de consumenten wisten te noemen bleek Dove Summer Lotion (een bruinende bodymilk). Volgens Beagle gaat het bij innovatie vaak alleen om een nieuwe verpakking of een ander smaakje en daardoor merkt de consument het verschil nauwelijks op.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid