Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel nieuwe producten onopgemerkt

De consument heeft nauwelijks oog voor de meer dan duizend nieuwe producten die jaarlijks worden geïntroduceerd in de supermarkt of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl nieuwe innovaties over het hoofd worden gezien ziet de consument jarenoude productinnovaties als de Senseopads of Breezer juist als ’nieuw’. Dit blijkt uit onderzoek van Beagle Creative Marketing Agency in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen onder 800 consumenten.

related partner content for mobile comes here

Beagle vroeg de consumenten recent geïntroduceerde vernieuwende producten op te noemen waar zij enthousiast over zijn. De meest genoemde producten waren Pringles, Senseopads en de Breezer. Een opvallend resultaat gezien het feit dat deze producten al jaren op de markt zijn, aldus De Telegraaf.

Het enige recente nieuwe product dat de consumenten wisten te noemen bleek Dove Summer Lotion (een bruinende bodymilk). Volgens Beagle gaat het bij innovatie vaak alleen om een nieuwe verpakking of een ander smaakje en daardoor merkt de consument het verschil nauwelijks op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in