Result DDB zet Konmar neer


Konmar wil met achthonderd winkels de grootste kruidenier worden van ons land. Result DDB - dat nooit voor een van de acht oude formules heeft gewerkt - is vorig najaar in een geheime, dus vrij selecte bureaucompetitie gekozen om de nieuwe Konmar aan het land te presenteren. Dat doet het vanaf deze week met vier filmpjes die suggereren dat de supermarktbezoeker bij Konmar wat extra kan verwachten. De klant krijgt een helpende hand met het dragen van de boodschappen, een klantentoilet, een kinderhoek en een parapluservice.
"In deze filmpjes willen we het verschil laten zien tussen wat de consument gewend is en het aspiratieniveau van Konmar", licht Martin Cornelissen, creative director van Result DDB toe. Mensen moeten denken: kennelijk doen ze iets anders. Als er dan eentje bij jou in de buurt komt wil je die wel met eigen ogen zien."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe filmpjes vragen 'Nog even geduld a.u.b.', even later gevolgd door tag-ons waarin je een schoolklas hoort opdreunen waar Konmar nieuwe winkels heeft geopend. Parallel aan de landelijke televisiecampagne start een lokale campagne als een winkel de deuren opent. Eerst een openingsadvertentie, na een paar dagen huis-aan-huis de 'Konmar, aangenaam'- folder. Daarin is de eerste weekfolder ingestoken en na de opening volgt de eerste lokale advertentie met het actie-aanbod. In september, als de teller staat op zo'n 150 winkels, moet de tv-campagne een nieuwe fase ingaan. Wat blijft is de toon: simpel en helder, zegt copywriter Jeroen van der Sluis. "We communiceren op een recht-door-zee manier. Een biefstuk is een biefstuk en niet een mals stukje rundvlees. We doen geen krampachtige pogingen om de dingen mooier te maken dan ze zijn. Wij gaan niet een pagina lang doorpraten over een nieuw liflafje."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid