Overslaan en naar de inhoud gaan

Result DDB zet Konmar neer

De campagne voor de nieuwe Konmar start deze week met vier filmpjes. Moeten die de Nederlanders nieuwsgierig maken, de lokale campagne moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Konmar wil met achthonderd winkels de grootste kruidenier worden van ons land. Result DDB - dat nooit voor een van de acht oude formules heeft gewerkt - is vorig najaar in een geheime, dus vrij selecte bureaucompetitie gekozen om de nieuwe Konmar aan het land te presenteren. Dat doet het vanaf deze week met vier filmpjes die suggereren dat de supermarktbezoeker bij Konmar wat extra kan verwachten. De klant krijgt een helpende hand met het dragen van de boodschappen, een klantentoilet, een kinderhoek en een parapluservice.

related partner content for mobile comes here

"In deze filmpjes willen we het verschil laten zien tussen wat de consument gewend is en het aspiratieniveau van Konmar", licht Martin Cornelissen, creative director van Result DDB toe. Mensen moeten denken: kennelijk doen ze iets anders. Als er dan eentje bij jou in de buurt komt wil je die wel met eigen ogen zien."

De filmpjes vragen 'Nog even geduld a.u.b.', even later gevolgd door tag-ons waarin je een schoolklas hoort opdreunen waar Konmar nieuwe winkels heeft geopend. Parallel aan de landelijke televisiecampagne start een lokale campagne als een winkel de deuren opent. Eerst een openingsadvertentie, na een paar dagen huis-aan-huis de 'Konmar, aangenaam'- folder. Daarin is de eerste weekfolder ingestoken en na de opening volgt de eerste lokale advertentie met het actie-aanbod. In september, als de teller staat op zo'n 150 winkels, moet de tv-campagne een nieuwe fase ingaan. Wat blijft is de toon: simpel en helder, zegt copywriter Jeroen van der Sluis. "We communiceren op een recht-door-zee manier. Een biefstuk is een biefstuk en niet een mals stukje rundvlees. We doen geen krampachtige pogingen om de dingen mooier te maken dan ze zijn. Wij gaan niet een pagina lang doorpraten over een nieuw liflafje."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in