Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame maken voor kansspelen mag

Exploitanten van kansspelen in Nederland mogen door reclame en het introduceren van nieuwe kansspelen hun aanbod aantrekkelijk maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als ze dat recht niet hebben, bestaat het risico dat de consument zijn heil zoekt in het illegale circuit. Dat concludeerde de advocaat-generaal bij het Europees Hof van Justitie donderdag in een zaak over het gokbedrijf Betair. Dat mag van het ministerie van Justitie geen kansspelen in Nederland organiseren.

related partner content for mobile comes here

Het hof volgt doorgaans de conclusie van de advocaat-generaal. Eerder bepaalde het Europees Hof van Justitie al dat EU-lidstaten het recht hebben om vergunningen voor kansspelen exclusief te geven aan bepaalde exploitanten, zoals de Nationale Sporttotalisator in Nederland. Een dergelijke regeling dient om consumenten te beschermen tegen gokverslaving en om de criminaliteit te bestrijden.

Deze exploitanten mogen volgens de advocaat-generaal wel reclame maken voor hun producten, maar de nationale rechter moet beoordelen of ze daarbij niet te ver gaan door de consument aan te sporen tot buitensporig gokken.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in