Opta wijst bezwaar Sell-it af


Tegen de beslissing kan nog beroep worden ingediend bij de rechter. Sell-it liet callcenters ruim 1500 mensen bellen om een hotelgoldcard te verkopen. Deze mensen hadden zich ingeschreven in het Bel-me-niet-register. Een deel van de consumenten gaf tijdens het telefoontje aan graag nogmaals opgenomen te worden in het register. Ook dit verzoek werd niet nageleefd.
De telecomwaakhond begon een onderzoek naar Sell-it, omdat zij via ConsuWijzer klachten binnenkreeg over het bedrijf. Telemarketeers zijn verplicht om tijdens een gesprek te vragen of zij de consument mogen blijven bellen namens het bedrijf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast moet de consument tijdens een telefoongesprek altijd op het Bel-me-niet-register worden gewezen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid