Overslaan en naar de inhoud gaan

Carglass zet in Europa social media in om testimonials te verrijken

De bekende Carglass campagne loopt in heel Europa en in heel Europa wordt de hoofdrol gespeeld door de eigen monteurs van het concern. Daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blijkt dat veel mensen zich niet realiseren dat het daadwerkelijke ‘echte’ medewerkers zijn die het verhaal van Carglass vertellen. En dat is een van de redenen om mensen te betrekken bij de totstandkoming van de campagne. Een recent voorbeeld uit Engeland: daar werden via Facebook mensen uitgedaagd om mee te spelen in een commercial. Zo’n 137 mensen melden zich aan. Zie hier de commercial met Ian Graham ( )
In Nederland voerden we begin dit jaar al een vergelijkbare campagne. Tijdens de Auto Rai kregen mensen de mogelijkheid om plaats te nemen in een Porsche. Met behulp van een greenscreen konden mensen direct hun eigen commercial op een speciaal Youtube kanaal plaatsen. Er werden zo’n 3000 commercials gemaakt, die op hun beurt weer door meer dan 100.000 mensen werden bekeken. Uit de tien meest bekeken audities, werd vervolgens een nieuwe Carglass ster geselecteerd. Deze zal dit voorjaar te zien zijn in een nieuwe commercial (zie korte )

related partner content for mobile comes here

Niet alleen is Carglass door de inzet van social media als Facebook en Youtube in staat om naast ‘echte’ medewerkers ook ‘echte’ klanten te gebruiken in de campagne, het plaatst de hele campagne ook nog eens in een andere context. De Carglass commercials zijn een fenomeen en worden zelfs in de oudejaarsconference van Youp van Hek besproken. De inzet van social media dragen bij aan dit fenomeen of andersom: het succes toont aan dat ook de kijker het fenomeen onderkent.
Dit jaar zullen overigens meer activiteiten worden ontwikkeld om Nederland duidelijk te maken dat het echt de mensen van Carglass zijn. A.s. zondag komt de nieuwe commercial op de buis die zich afspeelt op het Friese platteland. Want ook daar komt de mobiele service van Carglass en inderdaad: daar is de voertaal Fries – en dus wordt dit de première van de eerste Carglass commercial in de Friese taal.

Jose Evers
Partner XXS
/twitter">/twitter

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in