Overslaan en naar de inhoud gaan

Omgekeerde pitch: PrinsPitch

De communicatiebureaus Vrienden, Bruut en Sense of Victory ? voor de gelegenheid verenigd in PrinsPitch - dagen de maatschappelijke doelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De communicatiebureaus , en ? voor de gelegenheid verenigd in - dagen de maatschappelijke doelen in Nederland uit om deel te nemen aan hun 'pitch'.

related partner content for mobile comes here

De rollen zijn hier als het ware omgedraaid: Waar de bureaus zelf regelmatig pitchen om een opdracht binnen te halen, is het nu de beurt aan de opdrachtgevers.

De meest aansprekende goede doelstelling gaat naar huis met 20.000 euro aan creatieve uren op het gebied van geïntegreerde communicatie.

Marnix Tiggeloven van Vrienden: 'We wilden iets unieks doen en tegelijkertijd een gebaar maken naar organisaties met maatschappelijke doelen.'

Klinkt dus zeer ideëel, PrinsPitch. De actie is echter meer dan alleen een groots gebaar naar charitatieve instellingen, aldus Jur Baart van Sense of Victory: 'In onze branche horen pitches er nu eenmaal bij, dat weten we. Echter, de ervaring leert dat pitches ook vaak gebruikt worden om eigen briefings van de marketeers verder scherp te krijgen. En om goede ideeën te verzamelen en die later op een of andere manier in het uiteindelijk concept te verwerken. Met PrinsPitch wilden we niet alleen wat betekenen voor de goede doelen in Nederland, maar ook een statement maken over de gang van zaken rondom pitches.'

De bedenkers geven de deelnemers nog een tip mee: Belangrijk bij het presenteren van het goede doel (net als bij gewone pitches): breng veel enthousiasme mee, houd het kort en bondig, zorg dat er minimaal één vrouw aanwezig is en kom op tijd zodat je je voorganger nog ziet.

Goede doelen kunnen zich tot 20 februari . Voor 1 maart wordt de shortlist samengesteld en wordt contact opgenomen met de drie of vier organisaties die mogen presenteren. Eind maart zal de winnaar bekend worden gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in