Nieuwe location based marketing tool: Plot
Hoe krijg je als retailer de consument weer de winkel in? Wellicht kennen jullie Scoupy, maar er is weer een nieuwe tool op de markt: het Nederlandse Plot.
Plot wil met mobiele technologie ondersteuning bieden aan retailers om de de consument weer in de winkel te krijgen. Winkels die een mobiele app hebben, kunnen meteen gebruik maken van Plot.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHoe werkt Plot?
Plot biedt retailers de mogelijkheid om via location based marketing hun klanten/consumenten te bereiken. Nadat de Plot plugin is geïntegreerd in hun app kunnen bedrijven met het CMS-systeem zelf bepalen welke informatie wanneer wordt verstuurd. Een retailer kan zo ervoor zorgen dat zijn app gebruikers een location alert stuurt met een speciale aanbieding. Als dus iemand in de buurt komt van de winkel, ontvangt hij/zij een mobiele notificatie van de aanbieding. Hierdoor ontvangt de consument alleen op het meest relevante moment een bericht: namelijk als hij/zij in de buurt is van de winkel. Hierdoor is de store traffic en sales conversie dus het hoogst.
Plot heeft afgelopen jaren geïnvesteerd in het optimaliseren van hun product en dit reeds met een groot aantal bekende retailmerken getest. Naast retail apps wordt de service ingebouwd in de app van Sublime FM en in samenwerking met Mobtzu binnenkort ook in de mobiele betaaldienst MyOrder van Rabobank.
Paul Everts: 'Door de relevantie van Location Alerts blijkt de conversie waanzinnig hoog te zijn. Waar een succesvolle banner misschien een click through rate haalt van een procent, halen onze Location Alerts gemiddeld twaalf procent. Bij fastfoodketens als McDonalds, Febo en Domino’s Pizza haalden we zelfs een conversie van zestien procent! Aangezien consumenten al zo dicht in de buurt zijn zie je dat ze makkelijk even naar binnen lopen en dat Plot direct omzetverhogend werkt. Vanuit het buitenland zijn er ook reeds van diverse grote retailketens en reclamebureaus aanvragen binnengekomen, terwijl we pas nu officieel ons product lanceren.'
Lees het volledige artikel op Mobile Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid