Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe location based marketing tool: Plot

Location based marketing via mobiel is hot. Het wordt soms genoemd als dé manier om klanten weer de winkel in te krijgen. Paul Everts en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe krijg je als retailer de consument weer de winkel in? Wellicht kennen jullie , maar er is weer een nieuwe tool op de markt: het Nederlandse Plot.

related partner content for mobile comes here

Plot wil met mobiele technologie ondersteuning bieden aan retailers om de de consument weer in de winkel te krijgen. Winkels die een mobiele app hebben, kunnen meteen gebruik maken van Plot.

Hoe werkt Plot?

Plot biedt retailers de mogelijkheid om via location based marketing hun klanten/consumenten te bereiken. Nadat de Plot plugin is geïntegreerd in hun app kunnen bedrijven met het CMS-systeem zelf bepalen welke informatie wanneer wordt verstuurd. Een retailer kan zo ervoor zorgen dat zijn app gebruikers een location alert stuurt met een speciale aanbieding. Als dus iemand in de buurt komt van de winkel, ontvangt hij/zij een mobiele notificatie van de aanbieding. Hierdoor ontvangt de consument alleen op het meest relevante moment een bericht: namelijk als hij/zij in de buurt is van de winkel. Hierdoor is de store traffic en sales conversie dus het hoogst.

Plot heeft afgelopen jaren geïnvesteerd in het optimaliseren van hun product en dit reeds met een groot aantal bekende retailmerken getest. Naast retail apps wordt de service ingebouwd in de app van Sublime FM en in samenwerking met Mobtzu binnenkort ook in de mobiele betaaldienst MyOrder van Rabobank.

Paul Everts: 'Door de relevantie van Location Alerts blijkt de conversie waanzinnig hoog te zijn. Waar een succesvolle banner misschien een click through rate haalt van een procent, halen onze Location Alerts gemiddeld twaalf procent. Bij fastfoodketens als McDonalds, Febo en Domino’s Pizza haalden we zelfs een conversie van zestien procent! Aangezien consumenten al zo dicht in de buurt zijn zie je dat ze makkelijk even naar binnen lopen en dat Plot direct omzetverhogend werkt. Vanuit het buitenland zijn er ook reeds van diverse grote retailketens en reclamebureaus aanvragen binnengekomen, terwijl we pas nu officieel ons product lanceren.'

Lees het volledige artikel op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in