Overslaan en naar de inhoud gaan

Multiscope: tieners zijn interessante internet-doelgroep

In tegenstelling tot wat nogal eens wordt beweerd, zijn tieners een interessante doelgroep op internet. Dat blijkt uit een rapportage van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze groep besteedde vorig jaar 140 miljoen gulden via internet. De jongeren bestellen vooral veel cd's, boeken en kleding. Bol is onder jongeren de populairste internetwinkel. Wat opvalt is dat jongeren weinig bij buitenlandse winkels kopen. Onder de tien populairste webwinkels van jongeren bevindt zich geen enkele buitenlandse partij. Volgens Multiscope hangt dit waarschijnlijk samen met de eisen die jongeren stellen aan een internetleverancier. Deze moet vooral snel en betrouwbaar zijn. Verder speelt ook de prijs een belangrijke rol voor deze doelgroep. In hun houding ten aanzien van webvertising verschillen tieners niet van de gemiddelde internetgebruiker. Wel onderscheiden ze zich door een sterkere aversie tegen spam en e-mail marketing.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in