Kredietadverteerders houden zich meer aan de regels
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) deed onderzoek naar online kredietreclame. In 2006 voldeed nog 60 procent aan de regels.
De AFM onderzocht 299 banners van 9 kredietverstrekkers en 16 bemiddelaars. De leenbanners van drie van de onderzochte marktpartijen voldeden volgens de waakhond niet aan de reclameregels. Deze drie marktpartijen zijn door de AFM aangesproken. Ze hebben hun banners aangepast of verwijderd.
Kredietreclames die mensen aansporen geld te lenen, genieten de afgelopen tijd extra aandacht van de AFM. Zo heeft de autoriteit een folder uitgegeven om consumenten te waarschuwen voor de risico's van geld lenen. Buttons en banners worden steeds meer gebruikt voor reclame. Adverteerders hebben vorig jaar voor 153,8 miljoen euro gespendeerd aan deze reclame-uiting. Dat is 12 procent meer dan in 2006.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid