Overslaan en naar de inhoud gaan

Kredietadverteerders houden zich meer aan de regels

Ruim tachtig procent van de banners op internet met reclame voor lenen voldoet aan de wettelijke reclameregels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) deed onderzoek naar online kredietreclame. In 2006 voldeed nog 60 procent aan de regels.
De AFM onderzocht 299 banners van 9 kredietverstrekkers en 16 bemiddelaars. De leenbanners van drie van de onderzochte marktpartijen voldeden volgens de waakhond niet aan de reclameregels. Deze drie marktpartijen zijn door de AFM aangesproken. Ze hebben hun banners aangepast of verwijderd.

related partner content for mobile comes here

Kredietreclames die mensen aansporen geld te lenen, genieten de afgelopen tijd extra aandacht van de AFM. Zo heeft de autoriteit een folder uitgegeven om consumenten te waarschuwen voor de risico's van geld lenen. Buttons en banners worden steeds meer gebruikt voor reclame. Adverteerders hebben vorig jaar voor 153,8 miljoen euro gespendeerd aan deze reclame-uiting. Dat is 12 procent meer dan in 2006.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in