Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM wil bekender worden in de VS en start daarom een campagne

Humor moet het KLM-product meer benaderbaar maken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vice-president marketing Christophe Attard zegt tegen de dat het merk KLM onvoldoende bekend is in de VS en dat het bedrijf daarom de campagne &;It&;s an airline&; is gestart.

related partner content for mobile comes here

En dat terwijl KLM meer inzet op Noord-Amerikaanse vluchten, door het aantal bestemmingen uit te breiden en meer directe vluchten te gaan aanbieden.

Delta

Een reden voor de relatieve onbekendheid van het merk is dat KLM met de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta samenwerkt en dat die naam vaker in de communicatie werd gebruikt is en dus bekender is bij de Amerikanen.

Uit onderzoek van twee jaar geleden bleek dat mensen het KLM-merk, als ze het al kende,  als snobistisch en duur ervoeren. De bedoeling is dat in de campagne duidelijk wordt dat KLM de nationaliteit van Nederland reflecteert: ‘vriendelijk en innovatief.

Een Amerikaanse acteur poogt op humoristische wijze duidelijk te maken wat een &;airline&; is, of bijvoorbeeld een stewardess. Die humor moet het KLM-product meer benaderbaar maken.

Voor de campagne zijn vier video&;s ontwikkeld.

De site vraagt zich af of de spotjes, die volgens de makers zelfspot bevatten, niet te veel doorslaan in meligheid.

Oordeelt u zelf.

;s a Flier (KLM: It&;s an Airline)

 

;s a Flight Attendant (KLM: It&;s an Airline)

 

;s an Airline

 

;s an Airport (KLM: It&;s an Airline)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in