Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerst lukt, maar ergens gaat het toch mis

Ik raak helemaal in de war... ik zie een Jumboreclame, maar denk dat het C1000 is en net op het moment dat ik denk dat ik het doorheb…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hallo, ben je er nog? Dat is namelijk exact wat ik bedoel. Ik zie namelijk twee volkomen identieke reclames, waarin BN-ers de hoofdrol spelen, maar dan met een andere aftiteling. Jumbo mag dan wel C1000 hebben overgenomen, en nog wel onder twee verschillende namen willen blijven opereren, maar dit is volgens mij toch redelijk zonde van het geld. En de creativiteit vind ik dan ook helemaal ver te zoeken. Beide zijn opgenomen in de "feelgood" kerstsfeer, maar aan het einde blijft onduidelijk waarom ik mijn kerstboodschappen nou bij één van deze twee supermarkten zou moeten doen.

related partner content for mobile comes here

;n best bij Jumbo

;Kerst maak je samen&; commercial

Maar waar C1000 en Jumbo elkaar dus blijken te beconcurreren, heeft ook de Albert Heijn mij uiteindelijk niet kunnen bekoren met hun "kerst lukt" slogan. Ik vind hem persoonlijk wat ver gezocht, waar ik normaal juist een grote liefhebber ben van de AH reclames. Je kunt soms doorslaan in creativiteit.

Het is echter niet alleen maar azijn wat ik heb ingekocht. Dit jaar haal ik namelijk met kerst mijn boodschappen bij de Lidl. Met een geweldige campagne hebben zij aangetoond dat ze kwalitatief goede producten kunnen bieden voor een lage prijs. Met een sterke social media-campagne ook, waarin ze in Stockholm een trendy restaurant begonnen, Dill, met uitsluitend Lidl producten. Zonder dat dit bij het publiek bekend was. Een waanzinnig "feelgood" filmpje dat het imago zeker verbetert. Kortom een creatieve campagne, met een langetermijngedachte, een duidelijke boodschap en wellicht nog goedkoper ook uiteindelijk dan de commercials op TV. 

Gideon Tailleur - Retail Marketing specialist met sterke focus op Omni-channel en de vele mogelijkheden hierin. Twitter: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in