Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren hechten helemaal niet zo aan mobiel en social

Sociale media en tablets zijn lang niet zo populair onder jongeren als de hype suggereert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek door Redshift Research en Bite. Ze ondervroegen 2000 Britse en Amerikaanse consumenten van 17-31 jaar. Van hen zei 43 procent geen gebruik te maken van Twitter, terwijl slechts 41 procent aangeeft  meer dan drie uur per week  op Facebook te zitten. Bovendien:  65 % van de millennials gaat nog altijd vaker via een laptop of pc  het internet op dan middels een tablet of smartphone.

related partner content for mobile comes here

Lezen boeken populair

Ook blijkt het lezen van boeken weer populair te worden. 37 procent van de respondenten vindt zichzelf een fervente lezer. Bijna twee derde van de vrouwen (61 procent) zei dat ze meer vrije tijd doorbrengt  met het lezen van boeken dan met het spelen van online games. 

De gemiddelde millennial surft 108 uur per jaar op het internet, brengt 71 uur op Twitter door en besteedt 77 uur per jaar aan het lezen van online nieuws.  Ze besteden gemiddeld 36 uur per jaar online aan showbizznieuws en roddels over beroemdheden.

Nuancering simplistisch beeld

Het onderzoek nuanceert het beeld dat in veel onderzoeken is geschetst. ‘Er zijn zo veel studies van deze generatie en veel ervan hebben een veel te simplistisch beeld geschilderd van hoe de 17-31 -jarigen zich eigenlijk gedragen’, zegt Claire Davidson van Bite. ‘Als merken deze groep niet echt leren begrijpen zullen ze ook niet in staat zijn millennials te voorzien van content en diensten die bij ze passen.  Het is tijd dat we zijn realistisch over deze generatie en wat ze online doen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in