Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren gluren op social media

Jongeren gluren online meer op profielen van anderen dan ze zelf berichten achterlaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoek (in maart) van telecommerk toont aan dat jongeren social media vooral gebruiken om op de hoogte te blijven van anderen en om zichzelf te profileren. Vooral vrouwen blijken vaker te gluren dan mannen (22,3% versus 19,8%).

related partner content for mobile comes here

Naast de computer wordt ook steeds vaker de mobiele telefoon gebruikt om berichten te plaatsen en het eigen profiel bij te werken. Jongeren plaatsen voornamelijk berichten online om een leuk moment te delen met vrienden. De berichten die het meest gewaardeerd worden zijn echte, grappige ervaringen en momentregistraties. Hoe actueler, hoe beter.

90 Pct van de jongeren tussen 18 en 25 jaar is actief op social media. Persoonlijke profielen worden daarbij nauwlettend in de gaten gehouden. Meer dan de helft van de jongeren op social media bekijkt minimaal een keer per week het profiel van anderen. Een op de vijf doet dit zelfs elke dag. Jongeren doen dit via de computer of telefoon, waarbij bijna een kwart van de mannen hiervoor een multifunctionele telefoon gebruikt. Meer dan een derde van de twitteraars gebruikt zelfs alleen een mobiele telefoon.

Berichten worden vaak ’s avonds achtergelaten, met name tijdens het tv kijken. Bijna 60 pct van de jongeren houdt bij het plaatsen van berichten rekening met mogelijke reacties. De helft zegt vooraf een redelijke inschatting te kunnen maken hiervan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in