Jongeren gluren op social media


Onderzoek (in maart) van telecommerk Hi toont aan dat jongeren social media vooral gebruiken om op de hoogte te blijven van anderen en om zichzelf te profileren. Vooral vrouwen blijken vaker te gluren dan mannen (22,3% versus 19,8%).
Naast de computer wordt ook steeds vaker de mobiele telefoon gebruikt om berichten te plaatsen en het eigen profiel bij te werken. Jongeren plaatsen voornamelijk berichten online om een leuk moment te delen met vrienden. De berichten die het meest gewaardeerd worden zijn echte, grappige ervaringen en momentregistraties. Hoe actueler, hoe beter.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS90 Pct van de jongeren tussen 18 en 25 jaar is actief op social media. Persoonlijke profielen worden daarbij nauwlettend in de gaten gehouden. Meer dan de helft van de jongeren op social media bekijkt minimaal een keer per week het profiel van anderen. Een op de vijf doet dit zelfs elke dag. Jongeren doen dit via de computer of telefoon, waarbij bijna een kwart van de mannen hiervoor een multifunctionele telefoon gebruikt. Meer dan een derde van de twitteraars gebruikt zelfs alleen een mobiele telefoon.
Berichten worden vaak ’s avonds achtergelaten, met name tijdens het tv kijken. Bijna 60 pct van de jongeren houdt bij het plaatsen van berichten rekening met mogelijke reacties. De helft zegt vooraf een redelijke inschatting te kunnen maken hiervan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid