Overslaan en naar de inhoud gaan

Het effect van voorlichting

Verbazingwekkend dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt over de effecten van de verschillende voorlichtingscampagnes. Ervan uitgaande dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verbazingwekkend dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt over de effecten van de verschillende voorlichtingscampagnes. Ervan uitgaande dat deze effecten al gemeten worden natuurlijk. Zie bijv. een recente discussie op , over de 'aantoonbare resultaten' van een dergelijke campagne. Interessant wordt het dan te kijken wat er aan onderzoeken beschikbaar is.

related partner content for mobile comes here

Zo kwam er een aantal maanden geleden, o.a. op , een onderzoek beschikbaar naar voorlichting bij campagnes tegen overgewicht. Te directe voorlichting zou beledigend ('gezichtsbedreigend') zijn en daarmee zijn doel voorbij schieten.
Onlangs verscheen tevens het TNS NIPO rapport: Op zich al aardig om te lezen natuurlijk, waar de 'gemiddelde Nederlander' nu van geniet. Ook hierin wordt de manier van voorlichting rond 'gezond genieten' onderzocht. De resultaten geven aan dat men liever op de positieve effecten van gezonde activiteiten wordt gewezen dan op de gevaren van ongezonde activiteiten. Tevens dat men aangeeft voor meningsvorming weinig gebruik te maken van beschikbare voorlichting.
Veelzeggend echter dat ook hier de wens (hoe wíl ik worden aangesproken), c.q. perceptie, van de consument wordt gemeten i.p.v. de werkelijke effectiviteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in