Cyberwandelgang als pr-middel


De internetsite Indewandelgang.nl is een prikbord voor meningen over (ex-)werkgevers. Initiatiefneemster Van der Burg meent dat de site nuttig is om achter de kenmerken van een bedrijf als werkgever te komen. De bronnen van de recensies zijn echter niet te achterhalen en er zit geen strenge selectie achter de geplaatste inzendingen. Van der Burg: 'Ik hoor zelfs wel eens dat de pr-afdeling van een bedrijf zelf een stukje heeft geplaatst. Dat zou best kunnen, maar als de recensie te positief is, wordt dat vanzelf wel weer rechtgetrokken door diegene die het er niet mee eens is.'
Van der Burg wil de site uitbouwen en is daartoe in contact met een vakbond getreden. 'Zij hebben er zicht op welke recensies het meest kloppen. Als de groei in de huidige stroom nieuwe inzendingen doorzet, moet er op een gegeven moment een schifting of rangorde worden aangebracht.' (Bron: Trouw)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid