Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil geen reclame op internet

Uit een groot Europees onderzoek van Pro Active International blijkt dat consumenten reclame op internet allesbehalve waarderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt slechts 3,4 procent van de internetgebruikers banners op websites te waarderen. 67 procent waardeert banners niet erg of helemaal niet. Pop ups die ongevraagd op het scherm verschijnen scoren nog lager: 1,2 procent waardeert ze zeer. 82,9 procent ziet er niets in.

related partner content for mobile comes here

Pro Active heeft het onderzoek in oktober in acht Europese landen onder 12.000 internetgebruikers gehouden. Online reclame wordt nog het meest gewaardeerd in de vorm van free screensavers en coupons op websites die uitgeprint kunnen worden. Maar ook in die gevallen is slechts 12,6 procent en 8 procent enthousiast en vindt nog altijd de helft het helemaal niets. Direct e-mail of e-mail nieuwsbrieven van bedrijven worden ook door meer dan 55 procent van de internetgebruikers verworpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in