Overslaan en naar de inhoud gaan

Bouwwereld moet aan de sociale media

Inzet van social media kan de crisis in de bouwwereld helpen verlichten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die conclusie trekt ABN Amro in het rapport ‘Social Media voor de Bouw’ dat verschijnt ter gelegenheid van de uitreiking vanmiddag van de . Belangrijkste voordeel is dat bouwers rechtstreeks kunnen schakelen met toeleveranciers, bouwpartners en gebruikers. Dit komt de transparantie ten goede en resulteert in kortere doorlooptijden

related partner content for mobile comes here

Social media heeft volgens 'sector banker bouw' Annemijn Fokkelman als meerwaarde dat er direct contact kan worden gelegd met de gebruiker en toeleverancier. ‘Dat gaat niet alleen makkelijk, maar ook snel zodat de vaart in het project blijft. Een woningcorporatie kan bewoners bijvoorbeeld via social media laten meebeslissen over de keuken die tijdens een renovatie wordt geplaatst. Dat scheelt het tijdrovende organiseren van een informatieavond.’

Fokkelman weeet nog een reden waarom social media in de bouw z’n nut kan bewijzen. ‘Bedrijven kunnen via de verschillende social mediaplatforms zichzelf in de kijker spelen, laten zien dat ze waarde leveren voor de prijs die onder de streep staat. Daarmee verschuift de aandacht naar de prijs/kwaliteitverhouding. Het haalt bedrijven uit de hoek waar prijsconcurrentie regeert.’

Ondanks de voordelen, ziet Fokkelman dat bedrijven in de bouw sociale media nog weinig planmatig inzetten in hun marketingmix. 'Bedrijven dienen een strategie te ontwikkelen, waarbij niet langer de commerciële boodschap centraal staat, maar het communiceren van relevante kennis en expertise. Ook kunnen bedrijven bouwen aan een netwerk waarbij klanten als ambassadeurs fungeren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in