Pathé Thuis is de eerste adverteerder die commercials uitzendt in de intercity’s van de NS. Vanaf vandaag toont de Nederlandse streamingdienst zijn video op de informatieschermen in de trein.
Het adverteren in de trein is een proef van de NS tot het eind van het jaar. De commercials van adverteerders zullen te zien zijn in 137 van de ruim 400 intercitytreinen van de NS. Het waren vooral adverteerders zelf die deze mogelijkheid graag wilden hebben.
'Door als eerste adverteerder in te stappen verwachten wij een grote impact van de inzet', zegt Tom Verdonck, Performance Marketeer Pathé Thuis. Hij hoop op een 'nog groter bereik' door de verwachte piek in het aantal reizigers in september.
App centraal
De video van Pathé Thuis gaat over de Pathé Thuis-app, waarmee mensen in de trein al een film kunnen uitzoeken om 's avond te gaan kijken. Verdonck: 'Treinreizigers gebruiken onderweg veelvuldig hun smartphone en de Pathé Thuis-app is een ideaal tijdverdrijf met een groot aanbod aan films.'
Pathé Thuis gaat het resultaat van de trein-commercial meten aan de hand van het aantal apps dat wordt gedownload. Verdonck: 'Wij weten wat onze benchmarks zijn voor deze periode en berekenen op basis daarvan wat de campagne voor effect heeft. Naast de app-downloads meten we ook hoeveel mensen daadwerkelijk een account aanmaken bij Pathé Thuis.'
De advertenties worden afgewisseld met informatie over aankomsttijden, werkzaamheden en promotiefilmpjes. De NS doet onderzoek naar het effect van de advertenties op de reisbeleving.
Credits: videoproductie in-house door Wilfred Hoogendoorn.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!