Premium

Op bezoek bij MassiveMusic: the place to be

'Iedereen hier houdt van muziek en van deze plek en als je die twee zaken combineert, ontstaat er de perfecte werkplek.'

Rebeccah Lowe
Beeld: Marijn Scheeres

Op de 15e van de 22 verdiepingtellende A’dam Toren in de hoofdstad, zetelt MassiveMusic, een bedrijf van Songtradr, een wereldwijd opererend muziek- en geluidsbureau, gespecialiseerd in het creëren van muziek en geluid voor merkcampagnes, films, tv en digitale media, dat daarnaast ook strategisch advies geeft aan bedrijven hoe ze muziek en geluid kunnen inzetten om hun merkidentiteit te versterken. 

werkplek

We worden hartelijk ontvangen door Rebeccah Lowe, managing director en head of client services EMEA en zijn direct bij binnenkomst behoorlijk onder de indruk van het uitzicht op Amsterdam en omstreken. Lowe: ‘Vanaf het moment dat ik hier voet over de drempel zetten, vijfeneenhalf jaar geleden, hield ik van deze plek. Het verveelt nooit om uit te kijken over het hart van de stad, de stad waar dit bedrijf onder leiding van oprichter en voormalig eigenaar Hans Brouwer (nu nog mede-eigenaar van de A’dam Toren, red.) het levenslicht zag. Iedere dag weer word ik gegrepen door dit steeds wisselende uitzicht. Het weer en daarmee de kleuren in de lucht veranderen natuurlijk continu, maar ook het IJ waar naast vele recreatiebootjes, giga-cruise- en -vrachtschepen over varen geeft ieder moment van de dag weer een ander beeld.’ 

Bekomen van het panorama, doen we een rondje over de 15e. Wat direct opvalt is de enorme betonnen tafel waar een dj-set op staat, de gitaren die aan de muur hangen, de piano bij het raam en het drumstel dat een prominente plek inneemt in de ruimte. Het is duidelijk, hier wordt niet alleen in de studio’s muziek geproduceerd. En alsof het gestaged is, kruipt op dat moment de stagiair achter de piano om de grote, open ruimte te vullen met vrolijke klanken.

Lowe licht toe: ‘Er wordt hier inderdaad overal muziek gemaakt. Veel mensen die hier werken, zitten in een band. Zo werkt de pianist van Jett Rebel hier, om maar iemand te noemen. Daarnaast organiseren we ook een aantal keer per jaar, onze MassiveMusic Live Sessions, avonden waar we artiesten de kans geven om hun talent te tonen aan de Nederlandse reclame-industrie en als een gelegenheid voor ons creatieve netwerk om samen te komen voor een uniek optreden.’

Werkplek

Het kantoor in de A’dam Toren is niet alleen een hele unieke en aantrekkelijke werkplek, qua uitzicht en locatie – want dichtbij het Amsterdamse centrum en ook vlakbij het centraal station – is ook de cultuur van het bureau, volgens Lowe, uniek. ‘Onze mensen zijn de cultuur, zij maken van deze plek ook een trekpleister. Je ziet dat we werken in een open ruimte, zo gaan we hier ook met elkaar om, op een open manier. Tijdens de lunch schuift iedereen, net als één grote familie, bestaande uit heel veel nationaliteiten en een gezonde balans aan , aan de grote lunchtafel en komen de verhalen los, dat is echt heel bijzonder. Laatst keken we nog het EK-voetbal met elkaar en komen we ‘s avonds ook regelmatig hier samen om muziek te maken en te luisteren. We doen overigens ook wel eens dingen buiten de deur hoor, zo bezoeken we regelmatig concerten met elkaar.’

Live session
MassiveMusic Live Session Beeld: MassiveMusic

Het is goed voor te stellen dat het goed toeven is bij MassiveMusic. Lowe knikt: ‘Naast het feit dat iedereen die hier werkt hier graag komt, geldt dat ook voor mensen uit ons netwerk. Wij nodigen regelmatig externe partijen uit voor speciale muziekthema-avonden Waarom is muziek zo’n game-changer voor merken? Hoe beïnvloedt muziek het gedrag en de emoties van mensen, en wat is de kracht van geluid bij het creëren van impactvolle merkervaringen en het versterken van klantrelaties? Hoe zetten wij bij MassiveMusic geluidswetenschap in om duurzame merkervaringen te ontwikkelen die bijdragen aan sociaal en ecologisch welzijn? You name it. Iedereen houdt van muziek en van deze plek en als je die twee zaken combineert, ontstaat er de perfecte place to be.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie