Ocean Outdoor neemt per 1 januari de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4). Beide partijen zijn tevreden met het resultaat.
Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee in totaal op 283 en is daarmee - na de overname van Interbest, Ngage en Beyond Outdoor - de grootste speler in digital out-of-home.
Meindert van den Heuvel, managing director Ocean: ‘Het is onze ambitie om een premium portfolio en grootste digitale netwerk te bouwen. Deze iconische Randstad locaties zijn een aanwinst voor het portfolio en passen in ons netwerk.' Van den Heuvel kondigt aan dat het complete Ocean-netwerk per 1 januari programmatic in te kopen is. Lees ook het interview met Van den Heuvel en Xavier Tilman dat vorige maand in Adformatie verscheen.
Voor Clear Channel Nederland komt de focus te liggen op andere formaten: ‘In deze snel veranderende markt zijn ook wij genoodzaakt om te veranderen. We gaan ons daarom nóg meer focussen op het 2m² abri formaat. Passend bij deze strategie nemen we afscheid van onze digitale masten en billboards’, aldus Wierish Debipersad, Commercial Director Clear Channel Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!