Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC lanceert advertentienetwerk voor podcasts

Het mediamerk wil met Audiohuis Podcastnetwerk op ‘de meest veelzijdige manier’ de Nederlandse podcastluisteraar bereiken.
NRC lanceert groot advertentienetwerk voor podcasts
NRC lanceert groot advertentienetwerk voor podcasts

NRC Media spreekt de ambitie uit om in Nederland de autoriteit worden op het gebied van podcasting. Het nieuwe Audiohuis Podcastnetwerk moet dit kracht bij zetten. Met dit netwerk biedt NRC adverteerders posities aan rondom de podcasts van NRC zelf en podcasts van 'niet-eigen merken', zoals De Stroom, FC Afkicken en het internationale Podwave.

related partner content for mobile comes here

Dit werd zojuist bekendgemaakt tijdens Het uur van NRC Media in Pakhuis de Zwijger.

De podcast als medium sluit naadloos aan op de diepgravende vorm van journalistiek en de behoefte van de nieuwsgierige doelgroep aan verdieping, aldus de zogenoemde kwaliteitskrant. NRC Vandaag is een van de betere beluisterde podcasts van NRC, samen met 12 andere NRC-podcasts worden deze wekelijks 770.000 keer gedownload, aldus het mediamerk.

Geen logge organisatie

Om dit verder te vercommercialiseren wordt nu Audiohuis Podcastnetwerk gelanceerd. Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC, zegt: 'We willen dé autoriteit worden op het gebied van podcasting, dat geldt voor kwaliteit, creativiteit, effectiviteit en bereik. De wortels van NRC liggen diep in de 19e eeuw, maar we zijn ook vernieuwend en innovatief. NRC is geen logge organisatie: als we iets zeggen, doen we het ook.'

Andere doelgroepen

Om zijn podcastbereik te verbreden ging NRC eerder joint ventures aan met het eerdergenoemde FC Afkicken (sport) en De Stroom (populaire cultuur). Fortuin: 'We geloven in de kracht van communities rondom deze shows en persoonlijkheden, waardoor er sterke crossmediaal concepten kunnen worden gebouwd. Dit opende deuren naar andere doelgroepen, en dus ook weer andere adverteerders en sponsors.'

Naast advertentieposities voor podcasts van het NRC-merk, worden op Audiohuis Podcastnetwerk ook posities verkocht voor, in en rondom podcasts van niet-eigen merken. 'Door onze eigen content samen met die van andere podcasts onder te brengen in Audiohuis Podcastnetwerk, bieden we een gevarieerd netwerk voor gestandaardiseerde advertentieposities in en rondom podcast. We willen hét loket zijn om op de meest veelzijdige manier de Nederlandse podcastluisteraar te bereiken, aldus Fortuin.

Lees ook: Podcasts van DPG Media en FD Mediagroep winnen aan populariteit

Meer media:

Zo willen grote mediabedrijven de impact van media beter meten

Samenwerking tussen Talpa Network en TuneIn moet luisteraars en adverteerders beter bedienen

Deense Podimo neemt Dag en Nacht Media over, Nederlands grootste podcasthuis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in