NRC lanceert advertentienetwerk voor podcasts

Het mediamerk wil met Audiohuis Podcastnetwerk op ‘de meest veelzijdige manier’ de Nederlandse podcastluisteraar bereiken.

NRC Media spreekt de ambitie uit om in Nederland de autoriteit worden op het gebied van podcasting. Het nieuwe Audiohuis Podcastnetwerk moet dit kracht bij zetten. Met dit netwerk biedt NRC adverteerders posities aan rondom de podcasts van NRC zelf en podcasts van 'niet-eigen merken', zoals De Stroom, FC Afkicken en het internationale Podwave.

Dit werd zojuist bekendgemaakt tijdens Het uur van NRC Media in Pakhuis de Zwijger.

De podcast als medium sluit naadloos aan op de diepgravende vorm van journalistiek en de behoefte van de nieuwsgierige doelgroep aan verdieping, aldus de zogenoemde kwaliteitskrant. NRC Vandaag is een van de betere beluisterde podcasts van NRC, samen met 12 andere NRC-podcasts worden deze wekelijks 770.000 keer gedownload, aldus het mediamerk.

Geen logge organisatie

Om dit verder te vercommercialiseren wordt nu Audiohuis Podcastnetwerk gelanceerd. Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC, zegt: 'We willen dé autoriteit worden op het gebied van podcasting, dat geldt voor kwaliteit, creativiteit, effectiviteit en bereik. De wortels van NRC liggen diep in de 19e eeuw, maar we zijn ook vernieuwend en innovatief. NRC is geen logge organisatie: als we iets zeggen, doen we het ook.'

Andere doelgroepen

Om zijn podcastbereik te verbreden ging NRC eerder joint ventures aan met het eerdergenoemde FC Afkicken (sport) en De Stroom (populaire cultuur). Fortuin: 'We geloven in de kracht van communities rondom deze shows en persoonlijkheden, waardoor er sterke crossmediaal concepten kunnen worden gebouwd. Dit opende deuren naar andere doelgroepen, en dus ook weer andere adverteerders en sponsors.'

Naast advertentieposities voor podcasts van het NRC-merk, worden op Audiohuis Podcastnetwerk ook posities verkocht voor, in en rondom podcasts van niet-eigen merken. 'Door onze eigen content samen met die van andere podcasts onder te brengen in Audiohuis Podcastnetwerk, bieden we een gevarieerd netwerk voor gestandaardiseerde advertentieposities in en rondom podcast. We willen hét loket zijn om op de meest veelzijdige manier de Nederlandse podcastluisteraar te bereiken, aldus Fortuin.

Lees ook: Podcasts van DPG Media en FD Mediagroep winnen aan populariteit

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie