Traditioneel scoort NPO Radio 2 in de laatste maand van het jaar goed met de Top 2000. Ook in 2020 werd er massaal naar geluisterd. Volgens de vanochtend bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK is NPO Radio 2 met 18,7 procent de nummer 1 in de commerciële doelgroep 20-49 (index 103). Ook in 10+ staat de publieke zender op 1, met een marktaandeel van 17,4 procent (index 97 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar).
Grote stijger in 20-49 is Qmusic met 18,0 procent (index 130). In 10+ weet de zender met 25 procent te stijgen in marktaandeel naar 10,4. De derde plaats in 20-49 is voor Radio 538. In 10+ staat Radio 10 tweede voor Qmusic.
In 20-49 is er verder vooral groei onder 'kleinere' zenders als ORN, Slam, Sublime en NPO Radio 5.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!