Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog geen herstel out-of-homemarkt

Afname bestedingen in eerste kwartaal 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020.
OOH coronoa
Een van de OOH-uitingen aan het begin van de corona-uitbraak.
OOH coronoa
Een van de OOH-uitingen aan het begin van de corona-uitbraak.

De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. De afname was 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. De omzet was in totaal 22,6 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, de marketingorganisatie van de OOH-branche.

De daling is logisch: het eerste kwartaal van vorig jaar was voor het grootste deel nog een kwartaal zonder coronamaatregelen. Bij digital was de daling van 26 procent minder dan bij de traditionele vormen van OOH waar 47 procent werd ingeleverd ten opzichte van dezelfde periode in 2020.

Het aandeel van digital (DOOH) nam hierdoor toe van 34 naar 42 procent. Dat is het hoogste percentage tot nu toe.

related partner content for mobile comes here

Met de cijfers van het eerste kwartaal van 2021 kan de balans van een heel coronajaar worden opgemaakt voor de OOH-markt. In totaal daalde het budget met 83 miljoen naar 123,4 miljoen in de periode Q2 2020 – Q1 2021. Traditionele OOH leverde in het coronajaar 53 miljoen in en digital ruim 30 miljoen.

De verwachting is dat met de versoepelingen rond de coronamaatregelen en het oplopende vaccinatietempo het herstel van de OOH-markt in het tweede kwartaal te zien is. Ook het digitale aandeel zal dan weer toenemen, verwacht Outreach. 

Outreach
Q1 Bron: Outreach
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in