Make-up koningin Nikkie de Jager - bij veel mensen beter bekend als NikkieTutorials - gaat in het AvroTros/Zapp programma de Make-up Cup op zoek naar het grootste make-up talent van Nederland. Tien jonge kandidaten nemen het tegen elkaar op in 'de meest kleurrijke competitie van het land'.
Om het programma te promoten heeft het digitale bureau Capitola.Social een Instagram AR-filter voor AvroTros/Zapp ontwikkeld. Hiermee worden de deelnemers en de kijkers thuis geïnspireerd om verschillende creatieve make-up stijlen te proberen.
Doelgroep
'Als publieke omroep zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren en nieuwe platforms om met onze doelgroep in contact te komen. Gezien het succes van AR en filters bij een jonge doelgroep, denken we dat dit project een zinvolle bijdrage kan leveren aan deze missie', zegt Finus Tromp, hoofd afdeling Interactieve Media bij AvroTros.
Volgens de makers zit de kracht van de campagne hem in de combinatie van het programma zelf, dat zeer positief en creatief is, de doelgroep die actief is met Instagram AR-effecten en de technische mogelijkheid om creatieve en interactieve AR effecten te ontwikkelen. 'AR-effecten geven een enorme boost aan visual storytelling en de wijze waarop deze doelgroep onderling communiceert', zegt David Robustelli van Capitola.Social.
De Make Up Cup is elke zaterdagavond te zien op NPO 3.
Ook het AR-filter proberen? Klik dan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!