Nieuw out-of-home-bureau Outstanding Media: 'Focus op specialisatie in generaliserende markt'

Oprichters zijn Erwin Blokker, Joost Bijzitter en Bart Laan. Het bureau begint per 1 augustus,

Vlnr Joost Bijzitter, Erwin Blokker en Bart Laan

Erwin Blokker, Joost Bijzitter (beiden ex-Abovo Media) en Bart Laan (ex-Ocean Outdoor) beginnen per 1 augustus het nieuwe out-of-home mediabureau Outstanding Media in Alkmaar. Met een gecombineerde ervaring van 20 jaar in OOH willen de drie het mediumtype beter op de kaart zetten binnen het medialandschap.

Erwin Blokker: 'Waar de OOH-markt het afgelopen jaar met 11 procent is gegroeid, blijft het aandeel van buitenreclame binnen de totale mix rond de 4,6 procent steken.  Dat is zonde. Grote netwerkbureaus nemen vaker een meer generalistische rol aan en zo ontstaat er een groter tekort aan out-of-home specialisten. Dat doet afbreuk aan het medium. Steeds vaker ontbreekt de kwaliteit in het proces met een goede onderbouwing en inzet. Wij richten ons specifiek op de kwaliteit van de inhoudelijke planning en het proces, om zo het hoogst haalbare te realiseren voor de adverteerder.'

Daarnaast wil het bureau zich onderscheiden in een markt die zich steeds meer online lijkt af te spelen. Bijzitter: 'Naast een gezond toekomstperspectief én een sterk groeipotentieel blijft buitenreclame in staat om een breed spectrum aan diverse doelgroepen effectief te bereiken.'

Laan vult aan: 'Naast dat dit kansen biedt voor adverteerders om hun campagne-doelstellingen te realiseren, brengt het ook een uitdaging met zich mee: een gefragmenteerde markt die het beslissingsproces complex maakt bij het kiezen van de juiste media-inzet.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie